Sanat Yapıtının Kaynağı & Heidegger’in Der Ursprung Des Kunstwerkes’i Üzerine Bir Eleştiri Pdf İndir

Sanat Yapıtının Kaynağı & Heidegger’in Der Ursprung Des Kunstwerkes’i Üzerine Bir Eleştiri
Heidegger kaleme aldığı sanat filozofik açıklamalarının sanat tarafında bizce tamamen amatörce bir hal ortaya koymakta. Bu durumun bir kaç nedeni var, ancak başlıca nedeni, odaklandığı Alman Rönesans sanatı oluşumundan çıkamaması, dahası Rönesans görsel sanatlarını bir bütün olarak algılayamamış olması. Goya’daki kırılmadan, zamandaşı Duchamp’daki kırılmaya dek bütünüyle sanat, sanatçı ve yapıta dönük filozofik değişimlerin dıştan görme ve plastik olana dayanan hallerinden oldukça uzak bir yaklaşım sergilemekte. Kısacası filozofi yapmış, sanat, sanatçı ve yapıt meselelerini iyice filozofinin komutasına sokmuş (bizce sanatla ilgili/görsel boyutla ilgili çoraklıktan ötürü buna mecbur kalmış), onları amaç kılamayıp, araç olarak değerlendirmiş, o nedenle meseleye ne geçmişe dönük modern, ne de zamanına uygun çağcıl bir boyut kazandıramamıştır.

Edebiyatın Dönüşümü & Edebiyat Çalışmalarından Kültür Çalışmalarına Pdf İndir

Edebiyatın Dönüşümü & Edebiyat Çalışmalarından Kültür Çalışmalarına
Elli yıl boyunca edebiyat çalışmaları paradigması, “kanon” ve onun ötekisi olan “popüler kültür” arasındaki zıtlığa dayanmıştır. Ancak 1980’lerin kuram savaşları bunu tamamen değiştirmiştir. Postyapısalcılığın yükselişi ve “edebiyatın ölümüyle” birlikte yüksek kültür ve popüler kültür arasındaki karşıtlık önemini yitirmiş ve araştırma alanları edebiyattan kültürel çalışmalara kaymıştır.
 
Antony Easthope, kanona dâhil edilen metinlerle popüler metinlerin bir arada çalışılabilmesi için, bu yeni kültür çalışmaları alanının yeni, merkezsizleştirilmiş bir paradigmasının olması gerektiğini ileri sürer. Easthope, İngiliz kültürel çalışmaları, Yeni Tarihselcilik ve kültürel materyalizmi de kapsayan rekabet içindeki kuramların detaylı bir eleştirisi üzerinden, bu yeni çalışma alanının nasıl inşa edilmesi –ve edilmemesi– gerektiğini gösterir.
 
Easthope’un kültürel çalışmaların sorunlarına, olasılıklarına ve politikalarına yönelik incelemeleri, genelde kaçınılan bir tartışma olan edebî değer sorunsalına temas eder. Burroughs’un Tarzan Maymun Adam’ının yanı sıra Conrad’ın Karanlığın Yüreği adlı romanına yönelik yaptığı bir okumada Easthope, yüksek kültür ve popüler kültür arasındaki karşıtlığın nasıl yapısöküme uğratılabileceğini de göstermiştir.

Türk Şiirinde Gelenek Pdf İndir

Türk Şiirinde Gelenek
Türk edebiyatı, Cumhuriyet döneminde “Yenileşme” veya “Batılılaşma” diye adlandırılan sürecin etkileriyle iç içe yolculuğunu sürdürür. Bu sürecin başlangıcındaki “medeniyet krizi”nin doğurduğu sonuçlar, en yerleşik edebî ifade vasıtası şiirde yankısını daima bulur. Yerleşik şiir kültürüne, yeni veya Batılı anlayış bir çatışma zemini getirir. Söz konusu zemin Türk şiirinin kendi geleneğiyle ilişkisini her dönem için canlı tutmakla kalmamış, onu varlık ifadesi olarak da öne çıkartmıştır. İdeal bir gelenek arayışı veya gelenekle bağların tümüyle kesildiği iddiaları çatışmanın temelidir. Dolayısıyla algılara göre belirlenmiş duruş noktaları, gelenek konusunu çok karışık bir duruma sokmuştur. Türk Şiirinde Gelenek adlı bu çalışmanın söz konusu karışıklığı bir nebze de olsa gidereceğini umuyoruz.

Amedspor & Kaos ve Direniş Pdf İndir

Amedspor & Kaos ve Direniş
Futbol yorumcusu Ali Fikri Işık’ın ilk kitabı olan “Amedspor-Kaos ve Direniş”, yazarın Amedspor’a dair farklı mecralarda yayımlanmış olan maç analizlerini esas alarak, Kürt futbolu kavramını tanımlama ve elindeki sınırlı kaynaklara rağmen Kürt topraklarında, futbolun
tarihsel gelişim sürecine ışık tutma gayreti ile kaleme aldığı bir eser.

Okur, yazarın tarihsel gelişim süreci incelemelerinde, açıkça futbolun asla sadece futbol olmadığı gerçeği ile yüzleşiyor; oyundaki yardımcı oyuncular gibi görünseler de çoğunlukla başrolde olan siyasi aktörlerin ellerinde, futbolun nasıl devletin ideolojik aygıtına dönüştüğüne tanıklık ediyor.

Bu yönü ile Amedspor’un başrolde olması, Türkiye Cumhuriyeti tarihinde bir Kürt şehri olarak bölgenin her dönem merkezi olan Diyarbekir’in futbol takımı olması ve diğer Kürt takımlarına kıyasla başarıya en yakın takım olması nedeniyle elbette kaçınılmaz.
 
Kitapta derlenen yazılar özellikle Çözüm Süreci’nde Amedspor yönetimi, oyuncuları ve taraftarlarının ne tür krizleri ile boğuştuğunu cesur bir dille ortaya koyması ve bu dönemin siyasi, sportif ve sosyal tarihine tanıklık etmesi nedeniyle önem taşıyor.
 
Kitabın siyasi ve sosyolojik yanını bir kenara koyarsak, doğrusu futbol sevmeyen bir okur dahi, Ali Fikri Işık’ın futbol tutkusundan etkilenecek ve futbola ilgisi artacaktır. Temel futbol oyun tekniği ve stratejilerine yazılarında çokça değinmesi, hap bilgi şeklinde sıkmadan okuyucuları ile paylaşması onu diğer futbol yorumcularından farklı kılıyor dersek abartmış olmayız.

Dileriz bu araştırma Kürt futboluna dair yapılacak araştırmalar konusunda daha nicesini cesaretlendirir ve Kürtler nezdinde, futbolun temsil gücünün idrak edilerek Amedspor ve diğer Kürt takımlarının desteklenmesi için bir adım olur.

 

Şi’r-Pençe & Poetik / Polemik Pdf İndir

Şi’r-Pençe & Poetik / Polemik
Şi’r-Pençe Cevat Akkanat’ın, bir kaçı hariç, vaktiyle Can Siirt imzasıyla yazdığı yazılar toplamı. Eleştirel bir yol, yordam, yöntem, usul gözetilerek oluşturulmuş bir kitap. Daha çok çağının uluorta (kanonik) eserleri üzerinden yol alıyor. Şiirler, şiir kitapları, dergiler, yıllıklar, antoloji ve seçkiler. Tabii bütün bunlarla birlikte, şairler. Böylece, oluş halindeki bir şiirin gidişatına müdahale ediliyor. Bu yönüyle kitap, genel olarak 2000’li yılların şiirine ve şiir sorunlarına dair eleştirel tespitler içeriyor.
 
Söz konusu tespitler bağlamında güncel şiirin arka plânı çıkarılmış oluyor. Kitapta şiirle bağlaşıklık oluşturan anahtar kavramlar arasında, -haydi alfabetik bir sıralamaya tabi tutalım- ahenk, bağdaştırma, denge, estetik, etkilenme, gelenek, intihal, ontoloji, ölçü, öykünme, ritim, ses, siyaset, söylem, tefekkür, tektiplilik, toplumsallık, yabancılık, yerlilik, zihniyet… yer almaktadır. Ve bütün bunlarla birlikte, yazarın -kimilerini rahatsız eden- olağanüstü dinamik dili.